
Bekijk het actuele bad- en bardienstrooster
Let op! Op dit rooster staat ook duidelijk vermeld bij welke wedstrijd een BSR en bij welke een CSR (basis- en clubscheidsrechter) nodig is. De indeling van die wedstrijden wordt direct aan de desbetreffende scheidsrechters geïnformeerd.
De genoemde teams zijn zelf verantwoordelijk voor de bezetting van de baddienst en moeten onderling een verdeling maken wie wanneer achter de tafel zit (voor de jeugdteams betreft dit de ouders van de leden). Op deze manier kun je met elkaar afstemmen welke data voor iedereen het beste uitkomt en daarnaast is het team dan samen verantwoordelijk voor een gelijkwaardige inzet van alle teamleden.
Alle teams dienen een coördinator aan te stellen (dit kan zijn de coach, teammanager of aanvoerder maar uiteraard ook een van de andere teamleden of ouders) en deze persoon bij de start van het programma, een indeling te laten maken. Bij de jeugdteams verwachten wij dat de ouders de baddienst op zich nemen maar ook bij de senioren teams kunnen uiteraard familieleden meedraaien in het rooster.
Het maakt niet uit bij welke vereniging een BSR (voorheen w-official) staat geregistreerd. Een BSR kan overal achter de jurytafel plaatsnemen en worden opgevoerd op het wedstrijdformulier
Bij alle Eredivisie wedstrijden dienen de coördinators er ook zorg voor te dragen dat er een speaker aanwezig is en dat er muziek wordt afgespeeld.
Aandachtspunten:
- Moet je jureren tijdens de eerste wedstrijd, zorg dan dat je een halfuur van tevoren aanwezig bent om het bad op te bouwen en de jurytafel in te richten (alle baddienstmaterialen zijn te vinden in de materialenkast in De Slag 1).
- Moet je jureren tijdens de laatste wedstrijd, dan ben je samen met het laatst spelende thuisteam verantwoordelijk voor het opruimen van het bad en de jurytafel (alle baddienstmaterialen moeten worden opgeborgen in de materialenkast in De Slag 1). Zorg dat alles goed en veilig opgeborgen is!
- Het is verplicht om het digitale wedstrijdformulier te gebruiken. Mocht de tablet of de Wifi onverhoopt niet werken, maak dan gebruik van een papieren wedstrijdformulier maar let daarbij wel op dat het formulier volledig moet worden ingevuld (dus ook de teamopstelling met startnummers en/of bondsnummers van beide teams) en dat een afbeelding van het formulier direct na de wedstrijd moet worden doorgestuurd via mobiele telefoon naar een van leden van de waterpolocommissie.
- Zorg dat alle scheidsrechters goed worden ontvangen en drinken aangeboden krijgen.
- Bij wedstrijden van O10, O12 en O14-teams wordt gespeeld zonder 28/18 seconden-regeling, bij deze wedstrijden zijn dus geen 3, maar slechts 2 juryleden nodig.